• Sfeerbeeld 1

PERSBERICHT: Overname Semundo B.V.

19 juni 2018

Met ingang van 1 juni 2018 is het graanveredelingsbedrijf Semundo B.V. overgenomen door Wiersum Plantbreeding B.V.

Semundo B.V. is actief in het ontwikkelen van graanrassen. Semundo B.V. heeft een eigen wintertarwe kweekprogramma en vertegenwoordigt daarnaast tal van gerenommeerde Europese kweekbedrijven in diverse graangewassen ten behoeve van de Nederlandse markt. Semundo B.V. bestaat sinds 1980 en komt voort uit Dr. R.J. Mansholt’s Veredelingsbedrijf B.V. dat zich al sinds 1890 bezighield met het veredelen van graanrassen.

Wiersum Plantbreeding B.V. is een veredelingsbedrijf, opgericht in 1909, dat actief is in de gewassen wintertarwe, zomertarwe, zomergerst, haver en vlas. Wiersum Plantbreeding B.V. voert haar activiteiten voornamelijk uit op de Nederlandse, Europese en Noord-Amerikaanse markt. Door de acquisitie van Semundo B.V. ontstaat een verbreding van de veredelingsactiviteiten, waarbij Semundo B.V. als een zelfstandige onderneming actief blijft. Wiersum Plantbreeding B.V. bezit, voor elk van de gewassen waarin zij actief is, een sterke marktpositie binnen Nederland.